• Agnieszka Łukaszewicz

Idealna sesja zdjęciowa. 5 cennych wskazówek na udane zdjęcia.


Jeśli prowadzisz sklep internetowy, to zdjęcia są dla Ciebie tym, czym woda na pustyni. Bez nich Cię nie ma. Od ich jakości zależy jak postrzegane są produkty i Twoja marka. Możesz fotografować samodzielnie, możesz zlecać sesje zdjęciowe profesjonalistom. Bez względu na to, którą opcję wybierzesz szybko odkryjesz, że od materiału zdjęciowego po sesji zależy Twoja promocja w social mediach, prezentacja produktu w sklepie internetowym i materiały drukowane.


Czy stać Cię na “średnie” zdjęcia?

Dobra sesja zdjęciowa będzie jak samograj. Dodasz do zdjęć napisy i banery gotowe. Wrzucisz posty na Facebook i Instagram i zaangażujesz społeczność. Ze słabymi zdjęciami pracuje się dużo trudniej. Grafik będzie je ratował obróbką, spędzi wiele czasu na wykonanie z nimi projektów, a mimo to efekt może nie być zadowalający.

Wiele marek na początku swej drogi nie chce inwestować w profesjonalną sesję zdjęciową, bo koszt jej wykonania bywa wysoki, a zdjęcia żyją jeden sezon i zanim na siebie zarobią i sprzedadzą produkty pora już na kolejną sesję… Spirala inwestycji trudnych do sfinansowania się nakręca i w efekcie przedsiębiorcy sięgają po aparat sami lub zlecają zdjęcia koledze, który ma “dobre oko” do zdjęć. Co dzieje się dalej? Jeśli czas i umiejętności pozwalają to taktyka bywa trafiona. Jeżeli jednak budżetowe zdjęcia nie są wystarczająco dobre, to marka traci na wizerunku, a produkty odbierane są jako gorsze niż u konkurencji. Wracamy więc do punktu wyjścia i stwierdzamy, że potrzebujemy dobrych zdjęć. Tylko jak je sfinansować?


Ponadczasowe zdjęcia produktów - czy to możliwe?

Dobre zdjęcia sprzedają produkty. Sprawiają, że utożsamiamy się z marką, zaczynamy ją lubić i zakupy są dla nas przyjemnością. Możesz zlecać sesje zdjęciowe przy każdej okazji: Walentynki, Dzień Kobiet, wiosna, lato, wakacje, nowy sezon, nowa kolekcja itd. Tak robią duże marki z dużymi budżetami i dobrze na tym wychodzą. Co jednak, gdy do bycia dużą marką trochę Ci jeszcze brakuje, a Twój budżet nie jest z gumy?

Zastanów się nad swoimi produktami i określ jaki jest ich cykl życia. Może okazać się, że o ile nie sprzedajesz truskawek, to Twój produkt jest obecny na rynku rok, a nawet o wiele dłużej. Na bazie tej wiedzy zamów zdjęcia, które będą dla Twojego asortymentu ponadczasowe.


5 kroków do zwrotu z inwestycji w zdjęcia

Zastanawialiście się kiedyś, co sprawia, że zdjęcia z modelką szybko się starzeją? Zobaczcie czego unikać, by zlecona przez Was sesja zdjęciowa mogła pracować dla Was dłużej niż jeden sezon. Do wyeliminowania:

✔ modna w danym sezonie fryzura np. warkocze, grzywka

✔ charakterystyczny make-up lub aktualnie popularny kolor pomadki

✔ widoczne buty i dodatki typu biżuteria

✔ fotografowanie w plenerze z widoczną porą roku

✔ nietypowe oświetlenie sesji

Jeśli Wasze produkty żyją dłużej niż kwartał zlecając sesję pomyślcie jak zdjęcie prezentujące produkt będzie odbierane za pół roku. Czy straci na aktualności, a może będziecie z niego korzystać #anytime, #anywhere #totheendoftheworld ?



#afoto #fotografwarszawa #zdjęciaproduktów #sesjazdjeciowa #fashionshoot #contentcreator #agnecjasocialmedia

15 wyświetlenia

Copyright aFOTO 2016 Warszawa

AGNIESZKA ŁUKASZEWICZ

tel. 502 585 980

pr@afoto.pl